Własne biuro rachunkowe - jak je założyć?

Obecnie warto być własnym szefem i pomyśleć o założeniu własnego przedsiębiorstwa. Jednak własna firma wymaga wiele pracy i załatwiania spraw formalnych,vale później można mieć satysfakcję z sukcesu własnego przedsiębiorstwa i oczekiwać na zyski, a jedną z możliwości jest założenie biura rachunkowego. Otóż branża prowadzenia usług księgowych w Polsce rozwija się szybko, a zapotrzebowanie na nie także jest także duże, ponieważ wiele przedsiębiorstw woli zlecać prowadzenie księgowości biurowi rachunkowemu, niż samemu się zajmować tą kwestią. Poniżej znajdziesz krótki poradnik, dotyczący tego, jak założyć własne biuro rachunkowe. Przeczytaj go koniecznie!

Poziom doradztwa w biurach rachunkowych?

Zacznijmy od tego, że wielu przedsiębiorców oczekuje, że biuro rachunkowe doradzi, jak maksymalizować zyski oraz jakie rozwiązania prawne zastosować, by zwiększyć efektywność firmy. Natomiast z raportu inFakt.pl wynika, że wielu przedsiębiorców narzeka na poziom doradztwa w biurach rachunkowych, z których korzystają. Oczywiście kwestia, która wywołuje niezadowolenie klientów biur rachunkowych, to konieczność zawożenia dokumentów do biura. Jednak niespełnione potrzeby przedsiębiorców sprawiają, że nowo powstałe biuro rachunkowe, może wykazać się atrakcyjnością oferty oraz spełnieniem oczekiwań potencjalnych klientów biur rachunkowych.

Jak zabrać się za założenie biura rachunkowego?

No cóż, na początek należy stwierdzić, czy mamy odpowiednie uprawnienia do założenia biura. Otóż osoba, która jest uprawniona do prowadzenia usługowego prowadzenia księgowości, musi posiadać certyfikat księgowy. Doradca podatkowy powinien mieć odpowiednie kwalifikacje do prowadzenia swoich usług. W związku z tym, jeżeli nie mamy takich kwalifikacji, to możemy być właścicielem biura, musimy jednak zatrudniać odpowiednie osoby do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych i doradztwa podatkowego. Pamiętaj o tym, że przy zakładaniu biura niezbędne jest także posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej. Otóż obowiązek jego posiadania nakłada Ustawa o rachunkowości, ustawa mówi też, na jaką kwotę powinno być ubezpieczenie, zależy ono od rodzaju usług jakie zamierza prowadzić biuro rachunkowe. Oczywiście pozostałe obowiązki nie różnią się od zakładania każdego przedsiębiorstwa, należy więc rozpocząć od zarejestrowania działalności gospodarczej w Urzędzie Gminy bądź Miasta. Warto wspomnieć także o tym, że następnym krokiem będzie zwrócenie się do Urzędu Statystycznego po numer REGON.

Zobacz również

Kontakt

Tel: 806 542 142

E-mail: kontakt@ztepoland.pl

Adres: ul. dr Witaszka 6, Piła

Poradnik dotyczący szkoleń oraz funkcjonowania biura rachunkowego.  Informacje i porady na tematy notarialne. 

 

rachunkowebiuro.szczecin.pl